Hezké středeční dopoledne, ráda bych se ještě vrátila k upřesnění látky v prvouce. Dle mého časového harmonogramu bychom nyní měli do konce dubna probrat 11. kapitolu Živočichové. Nyní bychom měli být zhruba v kapitole Ptáci. Kdo je rychlejší, baví ho to, pracuje si svým tempem. Vždy se jedná o stranu v učebnici, základní informace, stranu v PS - několik jednoduchých cvičení. Já bych děti požádala, aby si vždy po probrání jednoho druhu vybraly jednoho zástupce, který je zaujal a vytvořily o něm přehledný a stručný referát. Jméno, základní informace o velikosti, potravě, místě výskytu atd., zajímavosti, obrázek. 10 vět či bodů naprosto dostačuje. Ráda bych, kdyby si to každý žák zkusil vypracovat samostatně, s pomocí internetu či encyklopedie, snaží se o orientaci v textu, pokouší se oddělit v textu důležité informace od nedůležitých, zajímavé věci od nezajímavých. Procvičujeme další kvalitu čtení a sice čtu a mám představu o čem, umím s obsahem textu pracovat. Možné dětem přiblížit jako vytváření osnovy, což děláme v ČJ. Jinak přeji všem krásné Velikonoce. P.S. Včera jsem dostala na WhatsApp báječné video od Daníka, zarecitoval mi básničku, kterou se krásně naučil zpaměti. Tak snad si na mne vzpomene i někdo další?
|