Milé děti a vážení rodiče, ze zpětných ohlasů - děti mají potíže s určováním pádů, to jsme teprve začali. Měly umět pádové otázky, začali jsme je určovat. URČOVÁNÍ PÁDU: vypsat si z věty podstatné jméno v daném tvaru, pokud je tam předložka - s předložkou, zeptáme celou pádovou otázkou se zbytkem věty nebo s částí věty tak, abychom smysluplně odpověděli přesně tím podstatným jm., u kterého určujeme pád - př.: (s) motýlkem - s kým, čím? měla Helenka tričko? - s motýlkem - 7.p., č.j., r.m.živ. URČOVÁNÍ ŽIVOTNOSTI - pouze u rodu mužského: viz učebnice str. 91 - velice jsme procvičovali!! - př.: když je 1.a 4. p., č.j. stejný - NEŽIVOTNÝ - ten STROM, vidím STROM-r.m.neživ., když je 1.a4. p., č.j. rozdílný - ŽIVOTNÝ - ten SNĚHULÁK, vidím SNĚHULÁKA -živ., POZOR - neplést si ŽIVÝ a ŽIVOTNÝ a NEŽIVÝ a NEŽIVOTNÝ, NEMUSÍ to být podle skutečnosti, určujeme ne skutečný, ale MLUVNICKÝ ROD podst.jm. Dále jsme se dlouho učili zkratky mluvnických kategorií: př. 4.p., 6.p., č.j., č.mn. - ne m. -to je rod mužský, r. m. živ. nebo neživ., r.ž., r. stř. Zatím mi 12 rodičů poslalo podepsanou SMS s tím, že děti chodí na web a průběžně si doplňují učivo, prosím zbývajících 14, aby tak také učinilo. Předem děkuji. V případě nejasností se nerozpakujte mi zavolat. PROSÍM RODIČE, ABY DĚTI "ZAHÁNĚLI" K PRŮBĚŽNÉMU PLNĚNÍ ZADANÉHO UČIVA, KONTROLOVLI, ZDA CHODÍ NA TENTO WEB, aby věděly, co dál a hlavně, aby se jim učivo nenahromadilo. Pokud jim i pomáháte a kontrolujete jim cvičný sešit, PS, písanku, dohlížíte, že si čtou, patří Vám můj velký dík i za Vaše děti, děláte to pro ně. Děkuji za pochopení a spolupráci. Hodně zdraví. Bl.
|