Nejprve něco k vypracovanému pracovnímu listu: Většina z vás vypracovala úkol dobře. Nejvíce vám dělalo problém cvičení 5. Plášť kolmého hranolu tvoří obdélníky nebo čtverce. Stačilo tedy vypočítat obsahy všech obdélníků (čtverců) a pak je sečíst. Nemuseli jste tedy znát vzorec pro obsah pláště, stačilo využít znalostí z páté třídy. Chválím ty z vás, kteří tento úkol vypracovali správně. Cvičení 8 nebylo možné ze zadaných údajů vypočítat. Byla jsem zvědavá, zda si někdo z vás pomůže tak, že daný trojúhelník narýsuje a výšku si změří. O výpočtu obsahu trojúhelníků jsme se zmiňovali ve škole jen okrajově. Velká většina z vás vzorec napsala správně (i když jsem vám stranu z učebnice zapomněla naskenovat). Vzorec jste mohli najít na straně 62/ cvičení 3. Pro jistotu si doplníme látku o obsahu trojúhelníků. Nová látka: 1. Nejprve si ještě zapište do školního sešitu vzorečky pro výpočet obsahu trojúhelníků ze strany 39. Zopakujte si, co je to výška. 2. Narýsujte si trojúhelník ze strany 39/cv. 3 a narýsujte jeho výšky. 3. Vypočítejte str. 39/ cv. 5.2 a, b, c (dávejte pozor na stejné jednotky), str. 40/7 (co je výškou v pravoúhlém trojúhelníku k odvěsně a?), str40/ cv. 10 4. Zopakujte si poměr ze strany 47, převrácený poměr, postupný poměr 5. Upravte na základní tvar str.48/4.2, 5.2, str.49/cv.13 (a- krátit, b- nejprve odstranit desetinnou čárku rozšířením a pak krátit) 6. Str. 39/ cv. 3, str. 40/10, str. 48/4.2 a 5.2 a 48/13 pošlete ke kontrole. (pište postupy) ! kniha_str_39.jpeg
kniha_str_40.jpeg
kniha_str_47.jpeg
kniha_str_48.jpeg
kniha_str_49.jpeg
|