Milé děti, moc Vás zdravím a posílám další učivo AJ. PROSÍM, SNAŽTE SE ANGLIČTINOU PROKOUSAT, JAK ZVLÁDNETE. SNAD BUDE I PŘÍŠTÍ ROK AJ DĚLENÁ NA 2 SKUPINY, PROTO SI VŠE SCHOVEJTE PRO PANÍ UČITELKY, SLOVNÍKY, SEŠITY I PRACOVNÍ SEŠITY. NA ZAČÁTKU 4. TŘÍDY SE BUDE VŠE OPAKOVAT, ALE DOPASANÉ PS BUDETE MÍT, PŘIJĎTE SI V ODPOLEDNÍCH HODINÁCH PRO NAMNOŽENÉ SPRÁVNĚ UDĚLANÉ PS NEBO ZKONTROLOVANÉ SLOVNÍKY. KDO MI NEODEVZDAL SLOVNÍK KE KONTROLE DOPSANÝ ZA UČIVO za koronavirovou dobu od 8. lekce obě skupiny, ať Vám mohu dát jedničku - bude hotový slovník a PS podle rozpisu, PS si můžete opravit nebo dopsat podle mých doplněných papírů, přijďte si, DONESTE, zbytek na webu. My jsme ve škole tento týden do 12.6. dodělali, zopakovali a dopsali vše do konce 10. lekce, máme zapsaná a umíme slovíčka 11. lekce. NOVÉ DO 19.6. - 11. LEKCE UČEBNICE str. 52 Podívej se klíčovou dírkou do dvou místností na obrázku, čti si názvy věcí, které bys tam mohl vidět. V každém můžeš vidět 9 - 10 věcí. Říkej, co vidíš v každé místnosti, použij vazbu There´s... = Tam je... např. There´s a table. Tam je stůl. There´s an umbrella. Tam je deštník. Otázka: Is there...? = Je tam...? Is there a ball in the room? Je v místnosti míč? Krátká odpověď: Yes, there is. = Ano, je tam. nebo: No, there isn´t. = Ne, tam není. Procvič si tyto otázky a krátké odpovědi a zahrej si podle uč. str. 52 hru: Jeden hráč si myslí jeden pokoj (č.1 nebo č.2), druhý hráč to musí uhodnout, a proto pokládá otázky: Is there a radio in the room? Je v místnosti rádio? první hráč odpoví: Yes, there is. nebo No, there isn´t. Hádající hráč pak podle krátkých odpovědí pozná, který pokoj to je. PRACOVNÍ SEŠIT str. 52 cv. 1 - spoj obrázky z čísly a na linky napiš věty, cv. 2 - odpovídáš, co je / není ve tvém vlastním pokoji doma.
Otázky: Otázka "Are there...?" = Jsou tam...? Ptáme se jí na 2 a více osob nebo věcí, ty pak musí být v množném čísle s koncovkou -s např. Are there two umbrellas? = Jsou tam dva deštníky? Yes, there are. nebo No, there aren´t. = Ano, jsou. nebo Ne, nejsou.
Otázka "How many?" = Kolik? Ptáme se kolik je tam osob nebo věcí. např. How many computers are there? = Kolik je tam počítačů? There are four computers. = Jsou tam čtyři počítače. nebo: There are lots of computers. = Je tam hodně počítačů. lots of [lots ov] = hodně
UČEBNICE 52 - 54 Nejdříve si zopakuj množné číslo, říkej si věci, o kterých se učíme na str. 52 v množném čísle, přidáš na konci -s (balls, posters,...). V učebnici str. 53 - Kolik různých předmětů má Kat v místnosti? - Čti si bubliny 1 - 4, přelož a s někým si rohovor čti po rolích. - Prohlédni si obrázek pokoje Kat. Zahrej si ve dvojici rozhovory, jako osoby dole pod obrázkem. Ptejte se navzájem, kolik je různých předmětů na obrázku a odpovídejte. Učebnice str. 54 Prohlédni si obrázky a přiřaď podle textů, komu patří který pokoj. Otázky 1 - 6: odpověď Yes, there are. nebo No, there aren´t. např. první otázka: Are there CDs on the Kevin´s desk? (Jsou na Kevinově lavici cedečka?) Yes, there are. (Ano, jsou.) - procvičíš si otázky How many? a Are there..?
PRACOVNÍ SEŠIT str. 53, 54 - procvičíš si otázky How many? a Are there..?
V TÝDNU OD 15. DO 19. 6. SE VE ŠKOLE NAUČÍME A DOPÍŠEME PS 11. LEKCI A NAPÍŠEME SI A NAUČÍME SE SLOVÍČKA 12. LEKCE, TY SEM PŘIDÁM V TÝDNU, TAK SI JE DOPIŠTE. NAKOPÍRUJI VÁM ZASE DOPLNĚNÝ PS 11. LEKCI, PŘIJĎTE SI.
Milé děti, vydržte, poslední 2 týdny angličtiny, pak budou prázdniny. SLEDUJTE WEB ŠKOLY A MOU STRÁNKU, BUDU PŘIDÁVAT HODNĚ INFORMACÍ KE KONCI ŠKOLNÍHO ROKU. V pondělí 15.6. ať za mnou rodiče odpoledne nechodí, budu na závěrečné poradě. DEJTE SI DO POŘÁDKU VŠECHNY UČEBNICE, V PONDĚLÍ A V ÚTERÝ ODPOLEDNE 22.6. - 23.6. MEZI 12 a 13.20 SE ODEVZDÁVAJÍ UČEBNICE!! Mějte se moc hezky, ještě se denně učte. Zdraví Bl.
|